Biblioteka prowadzi lekcje biblioteczne i zajęcia z książką dla grup przedszkolnych, uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Lekcje i zajęcia odbywają się po wcześniejszym ustaleniu terminu.

Celem lekcji i zajęć jest:

  • kształcenie umiejętności korzystania z warsztatu informacyjnego biblioteki,

  • umiejętności korzystania z różnych typów wydawnictw i wyszukiwania w nich informacji,

  • kształtowanie nawyku czytania i korzystania z biblioteki.

  • rozwijanie zainteresowań.

W trakcie lekcji omawiane są również zasady poszanowania zbiorów bibliotecznych jako dobra wspólnego.

Klasa druga ze Szkoły Podstawowej nr 11 w Koninie, wraz z wychowawczynią, odwiedziła Filię "Łężyn”, aby poznać pracę bibliotekarza, księgozbiór biblioteczny, zasady panujące w bibliotece.

Na pozór biblioteka wygląda nieco inaczej, z punktu widzenia nawet najmłodszego czytelnika. Niektórym dzieciom wydaje się nawet, że pani w bibliotece przeczytała wszystkie książki.

Tym razem jednak nasi najmłodsi czytelnicy dowiedzieli w jaki sposób ułożone zostały wszystkie książki na półkach, o porządku numerycznym, alfabetycznym, a także tematycznym, o innych pracach jakie wykonuje się na co dzień w bibliotece.

2 marca, Filię "Chorzeń" odwiedzili uczniowie klasy piątej ze Szkoły Podstawowej nr 9. Celem tej wizyty było zapoznanie dzieci z biblioteką, jej rolą w mieście czy wpływie książki na czytającego.

Porozmawialiśmy sobie również o tym, jak wielką przyjemnością jest czytanie i zagłębianie się w historie i przygody bohaterów i że nie zrozumieją tego ci wszyscy, którzy czytać nie lubią.

Tanecznym krokiem do piosenki z Pana Kleksa zaczęliśmy w Filii „Chorzeń” zajęcia z „Żyrafkami” z Przedszkola nr 16.

Tej maleńkiej grupie przedszkolaków zaprezentowane zostały najpopularniejsze bajki i baśnie.

20 lutego, po raz kolejny, gościliśmy klasę drugą "a" ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Koninie. Dzieci wypoczęte, po feriach, pełne energii wkroczyły do biblioteki.

Co to jest biblioteka? Czym różni się od księgarni? Jak zbudowana jest książka? - na te pytania drugoklasiści znają już odpowiedź. Jak poruszać się po bibliotece, jakie są działy w bibliotece i co może zaoferować, tego jeszcze nasi goście nie wiedzieli.

19 lutego 2020 roku w Filii "Chorzeń" odbyła się kolejna lekcja biblioteczna z cyklu Czytanie i pisanie to miłe odkrywanie. Ten projekt realizują ”Sówki" z Przedszkola nr 16, a temat dzisiejszego spotkania to Moja mała ojczyzna.

Zajęciu towarzyszyły fotografie naszych najstarszych zabytków robione nocą, a także prezentacja multimedialna dotycząca legendy, historii i tradycji naszego miasta.

W Filii „Medycznej” zrobiło się bajkowo - naszą bibliotekę odwiedziły dzieci z grupy dziesiątej z pobliskiego Przedszkola nr 4, by zapoznać się z placówką, dowiedzieć się czegoś nowego i miło spędzić czas.

Starszaki wysłuchały bajki Ptaszki w klatce Ignacego Krasickiego, dzięki teatrzykowi kamishibai zapoznały się z historią kotki Milusi, a także obejrzały animowaną wersję utworów Jana Brzechwy Żuraw i czapla oraz Żuk.

By się trochę rozruszać, dzieci wzięły udział w zabawie ruchowej i rysowały kota zgodnie z wierszowaną instrukcją.

Dzieci z Przedszkola nr 14 imienia Krasnala Hałabały wybrały kierunek: stacja Biblioteka.

Na szczęście wypogodziło się, zaświeciło słońce, wiatr ustał, więc nic nie stało na przeszkodzie, aby odwiedzić krainę książek. Właśnie tym określeniem przedszkolaki nazwały zaprzyjaźnioną filię. Zapytane przez panią bibliotekarkę skąd taka nazwa, potrafiły bogato i różnorodnie odpowiedzieć, a dodatkowo jeszcze wymyślać inne nazwy, które trafnie określały charakter tej instytucji, choć nawet nieco magicznie. Okazuje się, że wyobraźnia dzieci nie zna granic.

19 grudnia do Miejskiej Biblioteki Publicznej przybyła w podskokach klasa druga "a" ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Koninie. To kolejne spotkanie z miłą grupą.

Trudne zadanie stanęło dziś przed uczniami - wspólne wykonanie książki albumowej, której treść związana była, ze zbliżającymi się wielkim krokami, świętami.

Każde dziecko otrzymało świąteczną książeczkę, obejrzało ją oraz zwróciło uwagę na pewne elementy okładki oraz na spis treści, który znaleźć można na początku książki lub na końcu, były też takie książeczki, które nie posiadały spisu treści.